31 Dec 2016

Inspirasi: Andaikata dilanda kesakitan

Andaikata kamu didatangi penyakit, dan seluruh anggota badan kamu dilanda kesakitan, usah bersedih.
Ingatilah kisah Ayub AS, yang ditimpa kesakitan dan pelbagai penyakit, disamping kehilangan ahli keluarganya

Maksud Gambar 8 bit dan 16 bit

Input Santai Mengenai Bit Depth 8 bit dan 16 bit

Pisang tingkatkan kualiti tidur

Pisang mengandungi magnesium dan potasium yang bertindak sebagai penenang otot semula jadi. Pisang juga mengandungi kandungan melatonin yang tinggi sehingga memudahkan tubuh untuk lelap.

29 Dec 2016

Memori Umrah 2016 Siri 2

Di kubur ini, tidak ada nisan bertulis apatah lagi sebarang binaan. Hanya batu-batu bukit yang dijadikan nisan. Tidak kira bangsawan, sahabat atau keluarga Nabi, semua sama sahaja.

Inspirasi: Andaikata kamu ditentang keluarga

Andaikata ibubapa kamu, atau mereka yang kamu kasihi, menentang kamu ketika kamu berjalan di atas jalan kebenaran, usah bersedih. Ingatlah peristiwa Ibrahim AS, yang dihumban ke dalam api oleh kaumnya.

Resepi Daging Goreng Kicap Pedas Lazat

Resepi daging goreng kicap pedas lazat menjilat jari

28 Dec 2016

Viral: Lelaki tak beradab potong barisan, tunjuk isyarat lucah

Orang lain beratur panjang hampir setengah jam sampai sesak di belakang, dia boleh terus masuk, kemudian bila orang hon dan memintanya beratur dia tidak berpuas hati

Princess Leia STAR WARS meninggal dunia

rebah 15 minit sebelum mendarat di Los Angeles

Inspirasi: Rezeki Bukan Angka Di Slip Gaji Semata-mata

Rezeki itu...
Ingat! Rezeki itu bukan sahaja di slip gaji atau pada jumlah angka duit semata-mata.

Amukan Jiwa Seorang Hamba

“Ya Allah, aku sudah lakukan segala-galanya, solat, puasa, sedekah, bangun malam, iktikaf di masjid tapi apakah tiada satu pun dikira olehMu?.

27 Dec 2016

Inspirasi: Andaikata kamu buntu di dalam permasalahan

Andaikata kamu buntu di dalam permasalahan dan tidak nampak jalan keluar, usah bersedih. Ingatilah kisah Yunus AS, yang terperangkap di dalam perut ikan.

26 Dec 2016

Tips Menghadapi Psoriasis

PSORIASIS adalah penyakit yang tidak boleh berjangkit. Sesiapa sahaja boleh terkena penyakit ini. Anda perlu tahu bahawa penyakit PSORIASIS adalah penyakit sepanjang hidup (life long), tidak boleh diubati, hanya boleh dikawal. PSORIASIS boleh menjadi lega sedikit dan kemudian kembali menjadi teruk (flares).

Cara Mudah Tampal Lencana Sekolah Tanpa Perlu Jahit

Lencana yang ditampal dengan cara ini kelihatan kemas dan rapi. Masa menyediakannya sangat singkat. Ia juga akan kekal lama walaupun dibasuh dengan mesin basuh.

Inspirasi: Andai Dilukai Ahli Keluarga



Andaikata kamu dikhianati atau dilukai oleh mereka yang mempunyai talian kekeluargaan dengan kamu, usah bersedih. Ingatlah peristiwa Yusuf AS, yang dikhianati oleh saudara-saudaranya.

Kenapa pandang pangkat?

Salahkah senyum dan berlembut sahaja pada sesiapa? Tak bolehkah bertutur dengan bahasa yang sopan pada sesiapa sahaja?

25 Dec 2016

Inspirasi: Pengorbanan


PENGORBANAN
Pengorbanan Bukan Sekadar Bersedia
Bahkan Memahami Intipati Nilai Sebuah Pengorbanan
Kerana Apabila Diuji Dalam Melaksanakan Pengorbanan
Kita Belajar Menerima Satu Perkara Yang Dinamakan
Takdir

5 Konflik Bagi Seorang Designer

Idea? Alat? Kritikan? ...

24 Dec 2016

Inspirasi: Ujian Dalam Kehidupan


Ujian Dalam Kehidupan Menjadikan Kita Saling Menghargai Dan Mensyukuri Bahawa Nikmat Kurniaan Ilahi Nilai Harganya Terlalu Tinggi

Kepentingan bermain dalam hidup anak-anak

Kita ni selalu nampak anak-anak tengah main tu satu ke huru-haraan. Rasa serabut. Bising sangat. Bersepah sangat. Kan? 

22 Dec 2016

Memori Umrah 2016 Siri 1

Sebak hati, tak sangka dalam 1.7 bilion umat Islam, Allah pilih juga saya ke tempat yang begitu mulia ini. 

Resipi Waffles Rangup Mama!

Apa hidangan ringan anda bersama suami dan anak-anak pada musim cuti sekolah ni? Pasti anda kini sedang mencari idea resipi sihat dan mudah untuk keluarga. Apa kata jadikan hidangan Waffles sebagai juadah santai kalian.

Basic atau Extra?

Jika kita seorang pekerja kepada Bos yang Maha Baik, Maha Pemurah...agak-agak kita nak jadi pekerja yang macam mana?

15 Dec 2016

Resipi Brownies Kedut Yang Mesti Dicuba!

Hanya perlukan beberapa bahan sahaja anda sudah mampu menikmati Brownies Kedut yang enak!